lager

Det har vært et spesielt år for Kjell & Company, som for så mange andre. Elektronikk-kjeden med 22 butikker i Norge, var raske med å innføre nye tiltak og arbeidsmetoder for å tilpasse seg den nye hverdagen da pandemien kom.

julestjerne

RENAS setter pris på innsatsen til Kjell & Company når det gjelder innsamling av EE-avfall.

– Vi lanserte «Pick Up utenfor butikken», online-møter med våre selgere, flere direktesendinger og leveringsalternativer. I tillegg opprettet vi «Shop utenfor butikken», der kunden via videosamtaler kan møte våre selgere uten å besøke butikken fysisk. Det har vært et år fullt av forandring, hardt arbeid og fantastisk innsats fra alle våre ansatte, forteller landssjef Caroline Hellsten.

Kjell & Company har også rukket å åpne tre nye butikker, og har hatt en fantastisk omsetningsvekst på hele 40 prosent.

– Jeg er ekstremt stolt av utviklingen vi har hatt dette året, og det fantastiske teamet jeg har hatt med meg. Butikksjefer og selgere som hjelper kundene våre på en eksemplarisk måte med alle nye tiltak som innføres, fortjener en skikkelig hyllest, slår Hellsten fast.

Fokus på bærekraft

Kjell & Company har et sterkt fokus på bærekraft i arbeidet sitt, i tillegg til å bidra til innsending av EE-avfall. I løpet av 2020 har de jobbet hardt med å forbedre sine egne merkevarer.

reservedeler

Smått er godt hos Kjell & Company! Reservedeler gjør det enklere å reparere og bidrar til mindre avfall.

– For oss er det viktig å få ned returfrekvensen, for vi har en ambisjon om å redusere avfall. Vi satte oss et mål på under 1,5 prosent i løpet av året, og det målet klarte vi å nå. Vi har også redusert andelen plast i produksjonen av våre egne merkevarer. Gjennom gode utdannelser og karrieremuligheter, jobber vi hele tiden med å forbedre oss, forteller Hellsten og legger til:

– Kundetilfredsheten er driveren i alt vi gjør, og dette måles kontinuerlig. Og da er det kanskje ikke så rart at deres nye butikkonsept har fokus på nettopp dette, å forberede kundeopplevelsen på forskjellige måter.

– Vi har blant annet valgt å plassere kasseapparatene våre i «øyer» i butikkene. Dette er for at vi skal kunne stå med kunden vår og se på sortimentet sammen, slik at vi sammen finner den beste løsningen for kunden. Vi ønsker å kunne inspirere kundene våre til å bruke teknologi på en måte de ikke visste var mulig, avslutter Caroline Hellsten.